Köpvillkor

Här finner du våra samlade köpvillkor.
Milla.nu tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen.
För att vara kund hos oss måste du vara myndig, minst 18år, eller ha målsmans medgivande.

Köp
Beställning av produkter görs via www.dinbutiq.se Beställning besvaras sedan med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från dinbutiq sida först efter att du erhållit en orderbekräftelse via mail.

dinbutiq förbehåller sig rätten att neka ett köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta dinbutiq och avboka den.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.


Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. dinbutiq reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt eller fakturaavgift kan tillkomma.


Betalning
Vid kortköp kopplas ni via en säker anslutning till Payson kortbetalningsmodul, där ni anger era kortuppgifter. En kontroll görs mot er bank, därefter får ni en bekräftelse på att köpet gått igenom. Payson hanterar all betalningsinformation enligt gällande PCI-standard och är certifierad enligt senaste säkerhetskraven. För mer information www.payson.se

Vi erbjuder betalsättet "Paysonfaktura" i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den
kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer.
Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag.
Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer.
Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Leverans och frakt
Vid leverans inom Sverige använder dinbutiq sig normalt av Posten brev/varubrev. Vid köp under 500kr tillkommer en fraktavgift på 29kr. Vid köp över 500kr bjuder vi på fraktkostnaden. Vid leveranser utanför Sverige tillkommer den verkliga fraktkostnaden för köpet. Bor du utanför Sverige och vill göra en order hos oss? Var vänlig kontakta oss på epost info@salongludmila.se  

Produkter med lagerstatus "I lager" levereras inom 1-3 vardagar.

Produkter med lagerstatus "Beställningsvara" levereras inom 3-6 vardagar.

Du ser på produktens sida om en vara finns i lager eller är en beställningsvara.

Postens leveranstiden inom Sverige är normalt 1-5 dagar. dinbutiq kan inte hållas ansvarig att leverera en slutsåld eller utgången produkt.


Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt Postpaket, debiterar vi dig 200:- för frakter och hanteringskostnader. Tänk på att liggtiden är ca 14 dagar. Avgiften debiteras i efterskott.

Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.


Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår, kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köpet vid omfattande leveransförsening.


Öppet Köp och returer
dinbutiq tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt. Vid en retur pga ånger eller byte till annan produkt står du som kund för returfraktkostnaden.

Vid en reklamation eller annan tillfällighet (att du exempelvis fått fel vara skickad till dig) står vi för returkostnaden.

Varan skall returneras i oförändrat/oöppnat skick och i originalemballaget. dinbutiq förbehåller sig rätten att debitera dig som kund om något skulle saknas.

Returer som skickas mot postförskott löses inte ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka varan.

Så snart vi har återfått leveransen så återbetalas dina pengar för varan.


Transportskador
Om paketet och/eller varan är skadad vid uthämtningen, ska ni omgående göra en skadeanmälan på uthämtningsstället. Detsamma gäller om ni upptäcker att varan är skadad när ni öppnar paketet.


Reklamation
dinbutiq tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall skadeanmälan direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till dinbutiq och skriva anledningen till returen på paketet. 

Vid en reklamation maila alltid info@salongludmila.se för att informera om reklamationen. Vid godkänd reklamation sker något av följande; (a) varan repareras om möjligt, (b) ni som kund ersätts med en ny, identisk eller likvärdig vara, (c) ni som kund får pengarna tillbaka. Återbetalning sker snarast, dock senast inom 30 dagar, efter att vi har mottagit varan. Information om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen hittas på Konsumentverkets hemsida (http://www.konsumentverket.se).


Tvist
Vid eventuell tvist följer dinbutiq allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Säkerhet
Dina Personuppgifter används enbart för att säkerställa leverans av beställd vara, samt för kommunikation mellan oss och er som kund. dinbutiq lämnar inte utan ditt medgivande ut uppgifterna i kundregistret till tredje part. Du som kund har alltid rätt att när som helst tas bort ur milla.nu kundregister.

Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. session cookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Session cookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

För frågor, se vår FAQ eller kontakta kundtjänst på info@salongludmila eller 0727-16 88 48.